werving en selectie specialist in klantcontact en customer experience

In recordtempo hebben we deze nieuwe dienst opgezet

Werven en Juuni; Klantcontactafdeling

werven
Voor een grote klant heeft Webhelp vorig jaar in zeer korte tijd een heel nieuwe klantcontactafdeling opgezet door kundig te werven. Webhelp is een dienstverlenende organisatie die klanten multichannel-oplossingen biedt. Ditte Vellema en John van der Steenhoven van Webhelp vertellen over het project, dat alleen door intensieve samenwerking van een prestigieus team op deze manier van de grond kon komen.

 

Ditte Vellema, Client Director

“Via HR kwam ik min of meer bij toeval in contact met Femke. We raakten aan de praat en het klikte. De persoonlijke en open benadering van Femke, sprak me erg aan. Ik was op dat moment op zoek naar een Financial Reporting Specialist en de kandidaat die ze voorstelde en zou werven, was een schot in de roos. Daarna was de samenwerking met Juuni een feit.

Voor een grote klant hebben we afgelopen jaar een serviceafdeling opgezet met een technische helpdesk en een factuurservice. Femke en Renate zijn voor ons aan het werven gegaan naar een clientmanager en drie teammanagers. Ik weet dat zij via hun netwerk altijd actief aan het zoeken zijn naar geschikte kandidaten en daardoor snel goede mensen kunnen voordragen. Femke doet altijd uitvoerig verslag over het gesprek dat zij vooraf met een kandidaat heeft gevoerd. Dan ben ik alvast op de hoogte van positieve en negatieve punten van iemand, zodat ik mijn gesprek daarop kan voorbereiden. Ook na afloop overleggen we weer. We kunnen eigenlijk alles met elkaar bespreken en dat maakt onze samenwerking soms pijnlijk transparant. Maar door open en eerlijk over kandidaten te sparren, krijgt zij een nog beter beeld van wat voor persoon ik nodig heb. Daardoor is het, niet altijd, maar wel vaak meteen raak. Ook merk je dat Femke en Renate elkaars zwaktes en talenten goed kennen en duidelijk zijn naar elkaar toe. Ze overleggen altijd met elkaar wie van hen het best bij een bepaalde klant past, zodat de plaatsing zo optimaal mogelijk verloopt.

Voor Webhelp hadden we een behoorlijk eisenpakket neergelegd, maar Juuni heeft een heel gemixt team van mensen weten aan te dragen met iedere persoon z’n eigen kwaliteiten. De een is beter in sales, de ander is procesmatig heel sterk en de kracht van de derde ligt juist in de executie. De talenten en karakters zijn heel verschillend, maar het zijn allemaal mensen met dezelfde overtuiging en drive om iets goeds neer te zetten. Het team werkt uitstekend samen en in vier maanden tijd is de dienst gegroeid van 10 naar bijna 200 medewerkers verdeeld over twee vestigingen; een enorme prestatie, die mede dankzij de inspanningen van Juuni is neergezet!”

John van der Steenhoven, Teammanager

“Ik was op zoek naar een (andere) baan en een tussenpersoon raadde mij aan eens met Femke te gaan praten aangezien zij goed was in personeel werven. Dat heb ik gedaan en al snel droeg ze me voor bij Webhelp. Ik had een gesprek met Ditte en daarna belde Femke op om te vragen hoe het was gegaan, dat geeft wel aan hoe betrokken ze is. Diezelfde avond kreeg ik een telefoontje dat ik een week later kon beginnen, dat was eind juni 2014.

Als Senior Teammanager moest ik de nieuwe dienst opzetten en uitbreiden. We zijn van start gegaan met tien mensen. Samen met HR hebben we mensen geworven voor de helpdesk en met Ditte heb ik de gesprekken met de teammanagers gevoerd die via Femke kwamen. In een paar maanden tijd zijn we gegroeid naar ongeveer honderd mensen in Zoetermeer, verdeeld over drie teams die worden aangestuurd door drie teammanagers. Femke heeft hiervoor de juiste mensen geselecteerd, die ook nog eens goed bij elkaar passen. De teammanagers zijn heel betrokken en close en werken perfect samen. Als het nodig is, vangen we werk voor elkaar op en er zijn nooit scheve blikken. In korte tijd hebben we een heel nieuw proces ingericht, dat we continu aan het verbeteren zijn. Als team en als afdeling zijn we enorm prestatiegericht. Iedereen zet zijn schouders eronder en dat geeft ook echt een gevoel van samenhorigheid. Ik denk dat de klant heel tevreden kan zijn over onze prestaties, we doen er echt toe. Wat er beter zou kunnen? Het vieren van onze successen, want daar staan we te weinig bij stil. We mogen echt trots zijn op wat we hebben opgebouwd!

Met Femke heb ik nog steeds regelmatig contact. Ze is heel betrokken en belt soms om te vragen hoe het gaat. En ik kan haar ook altijd bellen om zaken te bespreken. Ze heeft een soort coachende rol, waar ik heel blij mee ben. Die service krijg je niet overal.”

 

Publicatiedatum: 8 maart 2015